söndag 14 mars 2010

Vildgässens flykt,

Ett litet tonsatt poem om kärlek i fåglarnas värld. Men hur går melodin? Den som lever får se, jag skall försöka spela in låten framöver.


Vildgässens flykt
Säg, får jag smeka dina vingar,
Säg, får jag smeka dina vingar,
Häcka en stund mellan dina bröst,
räck mig vingen, låt oss dansa
i en himmelsk
kärleksdans,


Kom, låt oss flyga ut i natten,
Kom, låt oss flyga ut i natten,
sväva en stund under stjärnors glans,
vinge mot vinge låt oss segla bort
i en himmelsk
kärleksflykt,


Stick/
Jag drömmer om natten,
att jag ser vildgässens flykt
Jag känner inom mig,
att det är tid för oss,

Allt... under månens glans...

Säg, vill du följa mig till Söderns land,
Säg, vill du följa mig till Söderns land,
sätta bo vid en solig strand,
näbb mot näbb skall vi bygga,
vårt kärleksnäst,

Stick/
Jag ser dig invid mig,
känner fläkten av vingarnas slag,
du vippar på vingen,
ja vi har gett oss av... aha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar